reklama

Keď o dieťati rozhodne až súd

"O týždeň mám súd," zaškeril sa na mňa kamarát Jaro. Nemusel dlho vysvetľovať, poznám ten príbeh dopodrobna. Poznal som ho ešte predtým, než sa stal príbehom pre justičné konanie. Mohol som to vtedy ovplyvniť? Asi nie, no napriek tomu som to skúsil.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (14)

Pred vyše rokom mi Jaro oznámil, že sa už k nemu nasťahovala... Teda k nemu - k nemu, k jeho trom sestrám (jedna z nich slobodná mamička s dieťaťom), k otcovi a mame. Veď dom je veľký, zdôvodňoval si a hneď sa pochválil, aká je skvelá v posteli.

"A už ju ľúbiš?" opýtal som sa. Vedel som, že to s jeho citmi nie je až také horúce. Práve sa spamätával z nevydareného vzťahu. Gitka (dievčina, ktorá sa k nemu nasťahovala) bola akýmsi trucvzťahom, ktorý mal na lásku jeho života, Vierku, zapôsobiť, aby jej ukázal, že nie je jediná na svete. Nezapôsobilo to, Vierka mu dala definitívne kopačky, a Gitka, ktorá sa medzitým doňho zamilovala, mu "ostala".

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Neľúbim, momentálne na lásku nemyslím, a neviem, či ešte budem ľúbiť."

"Nebolo by korektné to Gitke povedať? Veď už u vás býva..."

"Ja mám s kým spať, ona je šťastná, sestry majú kamošku, mama ďalšiu pomoc pri varení a upratovaní - všetci sú spokojní."

"A čo keď otehotnie?"

"To sa nestane."

Neprešiel ani mesiac, a stalo sa.

Sprvu sa aj tešil, no potom všetci zainteresovaní urobili to najhoršie, čo mohli - okrem Jara s Gitkou začali svoju vôľu a predstavy presadzovať aj rodičia. Keďže tie boli v ostrom protiklade, vzťah dopadol veľmi smutne: Gitka sa odsťahovala naspäť k rodičom a komunikácia uviazla na mŕtvom bode. Jarovi to takto vyhovovalo, veď nikto ho nenútil do ženby, a jemu sa veru ženiť nechcelo, aspoň nie s Gitkou. Gitka donosila a porodila pekného chlapca, no keďže sa nedohodli na čiastke, ktorou im bude prispievať, čaká ich súd o určenie výživného.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

"Dúfam, že vyhrám," vyhlásil sebavedomo.

"Čo bude pre teba výhra?" opýtal som sa.

"Buď mi chlapca prisúdia, alebo určia čo najnižšie výživné."

"Dúfam, že prehráš, Jaro. Dúfam, že ti chlapca neprisúdia a určia čo najvyššie výživné, aby si sa konečne spamätal."

V tej chvíli som zrejme stratil kamaráta, urazene totiž bez slova rozlúčky odišiel. A možno neskôr pochopí, čo znamená slovo kamarát a kto to vlastne je: človek, ktorý vás má rád napriek tomu, aký ste, a hovorí aj nepríjemné veci, pretože vám chce dobre.

Ak som o niečom skutočne presvedčený, tak o tom, že dieťa potrebuje oboch rodičov, no ak to nie je možné a matka nie je narkomanka, alkoholička či inak neschopná výchovy, tak matku potrebuje úplne nevyhnutne. A Jaro potrebuje poriadny preplesk od života. Aby pochopil, že sa bude zodpovedať pred svojím dieťaťom, nie pred rodičmi. Ich lásku už má, neskôr mu nepomôže a nebude ho hriať, ak nebude mať aj lásku svojho dieťaťa. Nikoho nie je možné prinútiť, aby ľúbil. Zrejme sa bojí ísť do vzťahu bez pocitu, že ľúbi, musí však prijať zodpovednosť za svoje skutky a ich následky. Ak sklame pri prvom dieťati, kde je záruka, že nesklame pri všetkých, ktoré by neskôr mohol mať so ženou, ktorú bude ľúbiť? Ak nepochopí, že teraz sa láme jeho život, že teraz sa rozhoduje o láske a úcte, ktorú k nemu bude alebo nebude pociťovať vlastné dieťa, nepochopil vlastne nič.

Jozef Kron

Jozef Kron

Bloger 
  • Počet článkov:  47
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Píšem, prežívam, uvažujem, tvorím... Až sa mi nazbieralo na román - nech sa páči: Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéFikciaSúkromnéKrátke

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu